Czy do diesla można zamontować gaz?

W trakcie pandemii posiadacze samochodów chcą możliwości tanich i efektywnych. Zastanawiają się, czy w silniku wysokoprężnym sprawdzi się paliwo gazowe. Decydując się na taką zmianę, należy wziąć pod uwagę pozytywy. A te mogą być mniejsze od zakładanych.

Paliwo LPG w silniku wysokoprężnym

Wykorzystanie paliwa gazowego w silniku wysokoprężnym nie jest nowością. Mieszkańcy Australii od wielu lat znają taką technologię w pojazdach użytkowych. To rozwiązanie sprawdza się najlepiej w podobnych urządzeniach.

W Polsce instalacja gazowa do diesla kusi zatem zwłaszcza firmy mające auta ciężarowe albo autobusy. W samochodach osobowych cechujących się niskim przebiegiem gaz zainstalowany w jednostce wysokoprężnej zwraca się dość opornie.

3 typy zasilania gazowego dla silnika typu diesel

Wykorzystanie w silniku wysokoprężnym paliwa LPG praktycznie nigdy nie oznacza pracy motoru wyłącznie na gazie ziemnym. Co prawda istnieje podobna opcja, proponowana poprzez tak zwany system mono fuel, ale bywa ona związana z koniecznością przeróbki całej jednostki.

Inną opcją jest program dwa paliwa: do komory spalania wtryskuje się olej napędowy i gaz. Podczas takiej instalacji wymagane jest wyposażenie w nowe oprogramowanie komputera, który nadzoruje pracę jednostki napędowej.

Jeszcze jedna opcja, czyli diesel gaz, cechuje się niższymi kosztami, przez co bywa dostępna dla znacznej części kierowców. Gaz stanowi tu najwyżej trzydzieści procent mieszanki paliwowej – silnik nie musi zatem przechodzić poważnych zmian.

Źródło: materiały firmy Elpigaz