Trend budowlany w trójmieście – podsumowanie 2021 roku.

Od kilku lat możemy śledzić regularne wzrosty cen mieszkań w Trójmieście. W 2021 roku nic się nie zmieniło, a ceny mieszkań znów ustaliły nowe granice. Wartym zaznaczenia jest fakt, że był to rok, w którym odnotowano także przyrost ilości całkiem nowych mieszkań oddanych do użytku. Mimo to ceny poszybowały znacząco do góry. Nie zraziło to jednak nabywców, gdyż w ubiegłym roku odnotowano większą sprzedaż mieszkań.

Nie da się ukryć, że w 2021 roku wartości mieszkań zarazem na rynku pierwotnym, jak i wtórnym, poszybowały do góry. Średnia wartości nieruchomości osiągnęła kolejny rekord. Poświadcza to również raport Narodowego Banku Polskiego, który przygotowywany jest na podstawie danych od agentów nieruchomości i deweloperów. Wynika z nich, że gdy porównamy trzeci kwartał 2020 roku z trzecim kwartałem 2021 roku można odnotować wzrosty cen mieszkań w Gdańsku o nieznacznie ponad 10 procent.

Trójmiasto wiedzie prym biorąc pod uwagę kraj, chociaż w pozostałych dużych miastach również można zaobserwować wzrosty cen, co jest wywołane przede wszystkim inflacją czy wzrostem stóp procentowych. Bez wątpienia inflacja odnosi się do wszystkich miast w Polsce, jednakże poza Trójmiastem wzrosty cen nie wyglądają na aż tak radykalne.

Wzrost cen nieruchomości w 2021 roku dotyczy zarówno rynku pierwotnego, jak i wtórnego, przy czym Nie sposób ukryć, że w tym roku do góry szczególnie poszybowały ceny nieruchomości nowych. 

Aktualnie trwa poszukiwanie dobrych nieruchomości. Trwa ono nie jedynie na rynku premium. Mieszkania o metrażu 70-80 m kw. w segmencie ekonomicznym zostały niezwykle przesortowane, małe lokale na wynajem także. Nieruchomość ciężko znaleźć, gdyż mieszkania zostają sprzedane szybko. Jeśli oferta jest prawidłowo skonstruowana, finalizacja bywa nie dłuższa aniżeli dwa-trzy tygodnie. Dodatkowo otoczenie trójmiejskich pośredników zorganizowało kooperację między biurami, toteż bardzo dużo ofert w ogóle nie pokazuje się na portalach, gdyż nabywca zostaje znaleziony, jeszcze zanim zostanie przygotowane obwieszczenie.

W ubiegłym roku, po odczuciach związanych z głębokim lockdownem, z ofert sprzedaży bardzo szybko wyprzedawały się domy. Wiele osób zamkniętych w mieszkaniach szybko spełniło swoje marzenie o większej powierzchni i dalekim od wirusa ogródku. Niezmiennie wysoka jest w Trójmieście również sprzedaż dobrze umiejscowionych apartamentów, które w czasie epidemicznych utrudnień w poruszaniu się po świecie sprawują rolę tzw. second home, a przy okazji są niezłą lokatą kapitału. 

 Bardzo duże wymagania inwestorów w stosunku do firm budowlanych w mieście Gdańsk

Firmy budowlane w Gdańsku działają w środowisku wysokiej konkurencji. Codziennie zmagają się z walką nie tylko o intratne kontrakty, ale także zmagają się z powszechnym zjawiskiem podbierania drogocennych pracowników. Jako że reputacja jest w ich wypadku niezwykle ważna, coraz bardziej widzą wymóg kształtowania właściwego wizerunku a także komunikowania konkurencyjnych przewag. Firma budowlana w Gdańsku chcąca utrzymać się na dość konkurencyjnym rynku oraz zdobywać kolejnych inwestorów, musi ciągle obserwować konkurencję. Musi zdobywać wiedzę, wysnuwać wnioski oraz przerabiać je na określone poczynania, prowadzące do rozwoju działalności. Musi także poradzić sobie z problemami typowymi dla tej dziedziny. Działalność budowlana obejmuje wiele dziedzin. Dokonując inwestycji w nowe sprzęty oraz narzędzia, można poszerzyć swoją działalność oraz oferować bardziej rozbudowane oraz całościowe usługi. Pozwoli to dotrzeć do szerszego grona ewentualnych inwestorów. Zarazem zmiana maszyn na zdecydowanie bardziej zaawansowane, jak i nabycie zupełnie nowych urządzeń związane jest z poświęceniem dużego wkładu, jeśli jednak chcemy rozwijać firmę budowaną konieczne jest poszerzanie zakresu działań. {Udzielanie|Świadczenie| kompleksowych usług zwiększa szanse na wykonywanie zyskownych zleceń, co w prostej linii przenosi się na zdecydowanie wyższe zarobki.

Ilość firm budowlanych w Gdańsku skłania ku inwestowaniu w rozwijanie przedsiębiorstwa. Należy przyłożyć wagę do jakości public relations, a okres zimowy, podczas którego zleceń jest mniejsza ilość, lepiej jest poświęcić na rozwój odbioru firmy i działania marketingowe.